A kevesebb poszt néha több?

Gyakran két végletet tapasztalok a vállalkozásoknál, amikor Facebook marketingről van szól. Az egyik esetben néhány havonta tesznek csak ki valamit, a kommunikáció szinte nulla. A másik esetben pedig ontják magukból a posztokat, akár naponta többet is közzétesznek. Mivel az első eset a gyakoribb, arról beszéltem már többet, de azért a túl sok posztolás sem egy elhanyagolható probléma.

Facebook poszt
Mikor és mennyi poszt kerüljön ki.

Ha már egy kicsit belemélyedtél a közösségi marketingbe, akkor biztosan tudod, hogy a posztokkal is a lehető legjobban a célközönséged igényeit kell kielégítened. Csak, hogy sok vállalkozásnak nagyon tág a célcsoportja, ezért próbál mindenkit megszólítani. A délelőtti poszt a fiataloknak szólt, a délutáni meg már inkább a családosoknak. Másnap meg fordítva. Igen ám, de a sima posztokat mindenki látja, így a követőid csak azt tapasztalják majd, hogy áramlik tőletek az összefüggéstelen katyvasz, ez pedig nem vet valami jó fényt rátok.

Meg ugye a Facebook év elején drasztikusan visszavette az organikus megjelenésekből, így vannak, akik úgy gondolják, hogy majd a temérdek poszt megoldja a problémát. Csak lesz olyan, ami eljut a követőkhöz. Lesz is, de nem biztos, hogy azt a célt érik el vele, mint amiket terveztek.

Facebook poszt írás, a minőség nem a mennyiség legyen a cél!

Amikor a rengeteg poszt ellen szólok, gyakran azzal vágnak vissza (valójában jogosan), hogy sok internetes celeb naponta nem 1-2 posztot, hanem 20-30-at tesz ki. Csak, hogy van egy nagy különbség köztük és a legtöbb KKV között. Ez pedig nem más, mint egy egész marketinges brigád. Azt napi a 20-30 bejegyzést bizony nem a Kasza Tibi írogatja, hanem azok a munkatársak, akiknek a tartalomgyártás a feladatuk.

Akkor valójában mi is a gondom a vállalkozások által közzétett havi 50-60 vagy 100 poszttal (vagy ezeknek a többségével)? Csupán annyi, hogy idő, marketinges és valós szaktudás híján ezek sajnos nem jók. Laposak, sablonosak és a többségük egyáltalán nem kapcsolódik a vállalkozás tevékenységi köréhez. Én elhiszem, hogy az euró árfolyam növekedés a cukrászdát kedvelők számára is fontos információ, csak nem biztos, hogy ebből a forrásból kellene értesülniük róla.

A közösségi marketingnek nem az a lényege, hogy a lehető legtöbbet kerülj az emberek szeme elé hanem, hogy hajnalban, komásan, a profil képed alapján tudják, hogy Te ki vagy és, amikor egy finom fagyira vágynak, akkor Te juss az eszükbe elsőként és ne az euró árfolyam.

A minőségi Facebook poszt jobb, mint a sok gyenge.
Egy Facebook poszt minősége és nem mennyisége a lényeg.

De persze marketingesként erre is tudom a megoldást, és úgy igazságos, ha Veled is megosztom. Néhány nap és érkezek a cikkel, ami segít rendet teremteni a posztok tengerében.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.