Téged is ismernie kell a követőidnek?

Sok vállalkozó nem szívesen adja az arcát a cégéhez. Ebben semmi meglepő nincs, az emberek többségének nem szeret idegen emberek előtt szerepelni. Te is ebbe a csoportba tartozol? Akkor érdemes újra gondolnod!

Miért?

Mert egy arctalan vállalkozásban sokkal nehezebb megbízni, mint egy olyan cégben, ahol a vezető hajlandó vállalni az arcát. Ha kiállsz a célközönséged elé az azt jelenti, hogy büszke vagy arra, amit nyújtani tudtok.

Emeled mindezt egy magasabb szintre!

Egy vállalkozás miért bíz meg egy influencert? Mert a népszerűségét felhasználva szeretnék minél több emberhez eljuttatni a cég hírét. És mi lenne, ha nálatok Te lennél ez az ismert ember?

Akkor térjünk át az énmárka építésre.

Az énmárka építés minden vállalkozás esetében jól működik az autószerelőtől a műkörmösig. De, hogy lehet a neten ismert egy autószerelő?

Úgy, hogy sokat, rendszeresen és tudatosan kommunikál. Fontos, hogy megmutasd ki is vagy valójában, hiszen csak így lesz lehetőséged kitűnni a tömegből. „Megbízható” , „gyors” és „olcsó” autószerelőből már rengeteg van, de belőled csak egy. Nem csak emberként, de szakemberként is különleges vagy, ami meg kell mutatni az ügyfeleidnek. Ez a bátorság tiszteletet ébreszt majd és megbízhatóvá tesz.

Énmárka építés tippek

Nincs ötleted, hogy milyen posztokkal tehetnéd népszerűbbé magad és ezzel a vállalkozásod? Hogyan jelenhetnél meg a vállalkozásod élén és válhatnál influencerré? Nekünk van néhány tuti ötletünk!

Mutatkozz be

Eddig nem volt bátorságod, de most elhatároztad, hogy belevágsz? Akkor talán kezd azzal, hogy bemutatkozol. Készíts egy rövid videót, ahol elmondod, hogy ki is vagy Te pontosan. Mesélhetsz egy picit a motivációdról és a céljaidról. Elég, ha 1-2 perc lesz a végső felvétel.

Oszd meg a véleményed

A vezetőséggel együtt járó egyik feladat, hogy határozott véleménnyel kell rendelkezned a szakterületeddel kapcsolatban. Biztos vagyok benne, hogy a Te területeden is vannak olyan kérdések, amik megmozgatják az embereket, de néha bele lehet menni társadalmi kérdésekben is. Kávézód van? Akkor beszélhetsz a nyilvános szoptatásról, az ingyen wifiért csak egy kávét vásárlókról vagy a borravaló kérdéséről. Ezekben az esetekben nagyon fontos, hogy ne bántsd meg a többi embert. Ha nagyon szélsőséges és felháborító véleményed van ezekben a kérdésekben, akkor inkább azt tanácsolom, hogy maradj a szigorúan szakmai kérdéseknél.

Énmárka

 

Mesélj a tervekről

Minden vállalkozásnak vannak tervei, biztosan Nektek is! Ezeket érdemes megosztani a követőkkel, mert így látni fogják, hogy előre néztek és folyamatosan fejlesztetek. Ez a hozzáállás pedig sokat dob majd a megítéléseteken. Későbbiekben pedig érdemes megosztani a kivitelezés folyamatát is.

 

Kérd ki a véleményüket

Egy vállalkozó számára az egyik legkomolyabb érték az az ügyfelek véleménye. Mondjanak jót vagy rosszat Neked kincsként kell kezelned. Éppen ezért bizonyos döntésekben érdemes megkérdezni, hogy mit gondolnak. Ennek köszönhetően érezhetik, hogy számítanak és egy kicsit közelebb is kerülnek a vállalkozásodhoz.

 

Mesélj a mindennapokról

Az énmárka építéssel megszemélyesíted a vállalkozásod. Ezt még jobban elmélyítheted, ha betekinthetnek a minden napjaitokba. Egy hétfő reggeli meeting, egy csapatépítő, egy meleg nyári nap az irodában…. Bármi jöhet, amivel képesek azonosulni a követők.

De nagyon figyelj oda, hogy ne ess túlzásba. Ne egy öntömjénezés, egy valóságshow legyen a vége, mert senki nem kíváncsi rá, hogy litániákat zengj egy gondolatodról a reggeli dugóban. Nagyon fontos, hogy lássák, hogy Te vagy a vállalkozásodért és nem az érted. A második eset inkább visszataszító, mint csábító az emberek számára.

Az énmárka építés egy nagyon nehéz feladat, főleg manapság, amikor mindenki influencer akar lenni. De Neked nem is az a feladatod, hogy celeb legyél hanem, hogy szakmádban egy ismert és megbecsült szakember.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.