A Facebook hadat üzen a gyűlöletnek és a sarlatánoknak

A Facebook tavaly rádöbbent a valós hatalmára miszerint komoly hatása van az emberek életére. Valahogy eddig ez csak profit szempontból mérte fel, azonban be kellett, hogy lássa a közösségi oldal tartalmai nagyon erősen befolyásolják az emberek életét. Ez lehet egy csodás fogyást ígérő kamu módszer vagy egy gyülöletre buzdító írás. Bár nem lehet egy lapon emlegetni a kettőt, de az biztos, hogy nagyon káros hatással vannak a társadalomra.

A Facebook új szintre emeli a felelősségvállalását

Találkoztál már olyan cikkel vagy reklámmal, amik nagyon rövid idő alatt gyors fogyást ígérek? Olyan cikkel, amiben valamilyen hihetetlen gyógyulást ígértek? Mostantól a közösségi oldal új algoritmusa azon dolgozik, hogy az ilyen hírek minél kevesebb eléréshez jussanak. Ha jól tudjuk, akkor az oltás ellenes bejegyzések is erre a sorsra jutnak a fejlesztésnek köszönhetően.

A Facebook komolyabban veszi a felelősség vállalást.

A gyűlöletbeszéd ellen nem tudnak ilyen módon fellépni, azonban egy új megállapodás szerint Faranciaországban a Facebook ezentúl kiadja azoknak az adatait, akik ezzel hergelik az embereket. Mivel semmilyen amerikai vagy francia törvény nem kötelezi őket erre, eddig csak azokban az esetekben tették ezt meg, amikor  terrorizmussal lehetett összehozni az eseményeket. Azonban a francia parlament jelenleg is tárgyal egy törvényjavaslatot, ami komoly büntetéseket róhat ki a technikai vállalatokra, melyek nem elég együttműködőek a gyűlöletbeszéd felszámolása elleni harcban. Valószínűleg ez a lépés motiválta a nagy közösségi oldalt, hogy együttműködőbb legyen a francia kormánnyal.

Persze mindenki maga dönti el, hogy mivel ért egyet és mivel nem, azonban vannak olyan állítások, melyek valóság tartalma vitatható ezek pedig sokakat félrevezethetnek. Egy túlságosan gyors fogyást ígérő diéta akár megbetegedéseket is okozhat. Egy erős indulatokat felkorbácsoló írás sokaknak árthat.

Azt még nem lehet tudni, hogy mikor aktiválódik hazánkban is, de a kezdeményezés már önmagában is dicséretes. A falhasználóknak semmilyen beállításra nem lesz szükségük, hogy kevesebb ilyen hírrel találkozzanak a rendszer magától működik majd.

„Tisztában vagyunk azzal, hogy az emberek nem szeretik a szenzációhajhász, spam vagy félrevezető egészségügyi híreket és információkat, amik kifejezetten rosszat tesznek a közösségnek” – Travis Yeh Facebook termékmenedzser

Az látszik ebből a két döntésből is, hogy a Facebook egyre jobban belátja, hogy milyen komoly szerepe van az emberek életének alakulásában és arra törekszik, hogy a Facebook tényleg egy jobb hely legyen. Lehet, hogy egy kicsit későn vágott bele, de legalább belátta.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.