Facebook hirdetés kép méretek és banner készítés tippek

A Facebook hirdetés képek nagyon jól működnek, mint marketing eszköz. Nagyon fontos a kép minősége és megjelenése is, azonban a nagy közösségi oldalnak számos elvárása van velük kapcsolatban. Lássunk néhányat ezek közül.

Facebook hirdetés kép méretek:

    • Képarány: 1.91:1
    • Felbontás: min. 1200 x 628 px
    • Fájlméret: max. 30 MB

Carousel képek

    • Kártyák felbontása: min. 1080 x 1080 px
    • Kártyák képaránya: 1:1
    • 2-10 db kártya

Collection képek

    • Fő kép felbontása: min. 1200 x 628 px
    • Termékfotók felbontása: 600 x 600 px
    • Csak mobilon futó hirdetés

Tudnivalók a hirdetések képein szereplő szövegekről

Korlátozott szöveg hossz. A Facebook hirdetésképeken 20%-nál több szöveget nem érdemes megjeleníttetni, mert a rendszer elutasítja vagy korlátozott megjelenést biztosít neki. Ennek az az oka, hogy a Facebook is szeretne a felhasználók kedvébe tenni, és Ők nem szeretnek sokat olvasni.

Ráadásul a túl sok szöveg elvenné a kép szerepét, hiszen kitakarna egy csomó érdekes vagy szép tartalmat. A lényegi információ úgy is a hirdetés szövegekben vagy a landing oldalakon lesz majd.

Azt is fontos megjegyezni, hogy néha olyat is szövegnek néz a Facebook, ami nem is az. Van, hogy a logót, vízjelet és a számokat is szövegként értelmezi. Ez csak azért érdekes, mert így bizonyos helyzetekben még korlátozottabbak a lehetőségeid. Ha úgy gondolod, hogy a rendszer rosszul méri fel a szöveg mértét kérhetsz manuális ellenőrzést.

Az alábbi linken leellenőrizheted, hogy megfelelő e a szöveg mennyisége a képen:

https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Kivételt képez az általános szabály alól, ha a képen:

  • Könyv- vagy albumborító szerepel
  • Termék képe
  • Játékok
  • Események plakátjai

Mit jelent a kép szöveg? Az alábbi képeken láthatod, hogy melyik szövegre kell gondolnod.

  1. Fő szöveg
  2. Hirdetés képe
  3. Képszöveg
Facebook hirdetés- Forrás: https://www.facebook.com/business/help

Milyen egy jó Facebook hirdetés kép?

Jó minőségű kép: a Facebook bannerek esetében is nagyon fontos a minőségi kép. Senki nem szeretne egy olyan terméket vagy szolgáltatást, aminek a reklámja egy gyenge minőségű képen alapul. Ez nagyon sokat elárul a vállalkozásod minőségéről, ezért kiemelt figyelmet szentelj neki.

Megfelelő betűtípus: fontos, hogy a kiválasztott betűk jól olvashatóak legyenek és tudjanak alkalmazkodni a magyar ABC-hez. Nagyon gagyi hatást kelt.

Egyszerű, de nagyszerű: ezt aztán nem szabad túl gondolni. Egy Facebook banner akkor a legjobb, ha a szöveg egyszerű, jól értelmezhető, a kép pedig megfelelően kiegészíti azt. Ha tudod, akkor érdemes az éppen aktuális trendeket is követni. Az emberek szívesebben kattintanak valamire, ami divatos.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.