Célkitűzésem

Miért hoztam létre ezt az oldalt?

Ennek több oka volt. Az egyik az, hogy látom (és persze a saját bőrömön is tapasztalom) a vállalkozások vezetői mekkora időhiányban szenvednek és ennek szinte mindig a marketing issza meg a levét. A kis és középvállalkozások között egy elterjedt tévhit ezt a területet egy mostohagyermekként kezelni és amennyire csak lehet hanyagolni. Sok vállalkozás csak a lelkiismerete megnyugtatása érdekében kiküld évente 4-5 hírlevelet meg csinál egy Facebook oldalt, ahová szintén csak nagy ritkán kerül ki egy poszt. Persze, ha Őket megkérdezi az ember rögtön rávágják: „Én foglalkozok a marketinggel!”. Erre én meg azt szoktam mondani, hogy a fityfenét! Ez nem marketing. Ha a mosógépszerelő a kilyukadt csövet csak egy kis szikszalaggal ragasztaná meg, akkor már azt mondhatjuk, hogy megszerelte? Lehet, hogy Ő így gondolná, de a mosógép tulajdonosa biztos más állásponton lenne, amikor a 3. mosás után már megint ereszt a gép. Ne old meg Te is a marketing kérdését ennyivel. Vállalkozóként Te is nagyon jól tudod, hogy vagy csináljunk valamit jól vagy sehogy!

A következő ok, sokan akadnak még, akik elég lelkesen állnak hozzá (és remélem ezzel senkit nem sértek meg), de nagyon látszik a tapasztalat és a szaktudás hiánya. Mert a tévhittel ellentétben ez nem pont olyan, mint amikor a saját Facebook oldalunkra posztolgatunk. A saját profilján mindenki úgy garázdálkodik, ahogyan teszik neki, azonban ugyan ezt már nem teheted meg a céged Facebook oldalán. Az agyamat el tudnám dobni, amikor azt látom, hogy egy céges profilon politikai híreket osztanak meg. Vagy valami olyasmit, amiről egyértelműen látszik, hogy a vállalkozás tulajdonosa olvasta a hétvégén és úgy gondolta, hogy ez érdekes. Ezek a dolgok a személyes Facebook oldalakra tartoznak és nem egy vállalatira.

Az utolsó lényeges ok, hogy hiába írsz jó posztokat a sikerhez ez még kevés. Persze, ha minden nap valami új szenzációval tudsz előállni, akkor sokkal jobbak az esélyeid, de attól tartok ez nem túl valószínű. És persze nem is kell, hiszen nem egy like vadász oldalt akarsz üzemeltetni, ahol a celebek magánéletétől, a sport híreken át a természeti katasztrófákig mindent meg lehet találni. Hanem egy olyan vállalati Facebook oldalt, ahol a Te célközönséged található és hatékonyan értékesíthetsz számukra. Azonban ez egyre nehezebb, hiszen az elérések száma is folyamatosan csökken. Ez azt, hogy poszttal évről-évre kevesebb embert érhetünk el. Ezért is mondom, hogy legalább napi egy poszttal jelen kell lenni. Emellett pedig folyamatosan kiemelésekkel és hirdetésekkel segíteni az oldal fejlődését. Persze egy bizonyos követőszám után már egyre jobban növekszik az oldal önmagától is, viszont addig kell neki egy kis segítség.

Összegezve talán azt mondanám, hogy manapság már a Facebook marketing is egy külön tudomány ága lett a marketingnek. Nagyon lényeges, hogy mikor, mit posztolsz és hogyan használod a Facebook eszközeit. Amik szerencsére rohamos ütemben szaporodnak, így a lehetőségek száma állandóan nő. De ezeket csak akkor fogod tudni kiaknázni, ha ismered őket. Viszont, ha jól sejtem nem szeretnéd azzal tölteni a szabadidődet, hogy a Facebook innovációriól olvasgatod a cikkeket. Ha Te is szeretnél élni a Facebook marketing nyújtotta lehetőségről, akkor a legjobb helyen jársz! Vedd fel velem a kapcsolatot, hogy segíthessek mihamarabb bevételeket szerezni a Facebook segítségével.