Facebook kampány kezelés

A Facebook kommunikációdra, mint minden marketing tevékenységre jobb, ha szervezett tevékenységként gondolsz, mintha csak ad hoc jelleggel szeretnéd letudni. Csak akkor lesz igazán hatékony, ha a posztjaidat, a hirdetéseidet és a kiemeléseidet a többi marketing kommunikációs tevékenységed köré szervezed. Persze nem minden bejegyzésednek kell ezekkel a célokkal szinkronban lennie, azonban kell, hogy legyen egy gerince a kommunikációdnak.

Facebook kampány kezelés: Mire gondolok?

A következő hónapban lesz 10 akciós terméked, amiket szeretnél bemutatni az vevőjelöltjeidnek. Ezért csinálsz egy reklám bannert az oldaladra, készítesz AdWords hirdetéseket, kiküldöd hírlevélben és persze meg kell, hogy jelenjenek a Facebook posztjaidban is. Ezért már előző hónapban készítesz nagyon szép képes bejegyzéseket, melyeket kiemelsz és hirdetésekkel is megtámogatsz. Ezeknek a folyamatoknak az összességét nevezhetjük Facebook kampánynak.

Ezt te is így csinálod?

Ha igen, akkor az nagyonszerű! Ha nem, akkor viszont a legjobb helyen jársz, hogy megkapd a segítséget a profi Facebook kampány kezelés kivitelezéséhez.

Miért kell Neked ehhez segítség?

Mert ha nincs sok évnyi tapasztalatod a marketingben, mint Nekem, akkor nem biztos, hogy tudod, hogy milyen termékposztokkal szólíthatod meg jól a követőidet. Azzal sem biztos, hogy tisztában vagy, hogy kiknek érdemes célozni a hirdetéseket és mely posztokat kell kiemelned. Persze ezen tapasztalati tudás nélkül is el tudod indítani a kampányokat, hiszen a Facebook nem kér jogosítványt hozzájuk. De egy dolgot borítékolhatok Neked: sokkal kevésbé lesznek hatékonyak a törekvéseid, így több lesz a befektetett pénz és energia, mint a várható megtérülés. Ezt Te sem szeretnéd, igaz?

A posztoláson túl…

Csak Facebook posztok segítségével nem fogsz tudni látványos sikereket elérni. Persze, ha nagyon ügyes vagy benne és havonta legalább 20-30 bejegyzést közzé tudsz tenni, amik elég érdekesek, informatívak és szórakoztatóak, akkor biztosan szivárognak majd a követők. De lényegesen lassabban, mintha kampányokban gondolkodnál. És persze Neked nem az az elsődleges célod, hogy sok követője legyen az oldaladnak. Ez csak egy eszköz ahhoz, hogy hatékonyan elérhesd a célközönséged egy széles rétegét. Számodra az a lényeg, hogy hónapról-hónapra jöjjenek új ügyfelek a Facebookról is és ehhez bizony hirdetned is kell.

Egy felelős vállalkozó felelősen dönt, avagy a suszter maradjon a kaptafánál

Én úgy gondolom, hogy az a legjobb, ha mindenki azzal foglalkozik amihez ért és érzéke is van hozzá. Éppen ezért a fürdőszoba felújítást vagy a kocsim megszerelését sem próbálom magam megoldani. Pedig biztos vagyok benne, hogy az internet segítségével előbb vagy utóbb sok problémát magam is megoldanék valamilyen szinten. Egy szigszalaggal én is be tudnám ragasztani a szivárgó motorolaj csövet, azonban a következményekkel is nekem kellene számolnom. Szerintem egy kicsit ilyen, amikor valaki tapasztalatlanul áll neki marketing kampányokat levezényelni. Megvan a lehetősége mindezt megtenni, azonban az eredménye is meglesz. Lehet, hogy elsőre erős lesz, amit most mondok, de egy felelős vállalkozó fel tudja mérni, hogy mikor kell külső segítséget kérni azért, hogy a vállalkozása a legjobbat kaphassa. Biztos vagyok benne hogy Neked is az a célod, hogy és Te azon cégvezetők közé tartozol, aki látja ennek a kérdésnek a fontosságát. Hiszen, ha ez nem így lenne, akkor most nem lennél itt.