Facebook posztolás

Te havonta hányszor posztolsz Facebookon?

Ha havonta 20-nál kevesebb bejegyzést teszel közzé, akkor beszélnünk kell. A Facebookon számtalan olyan céges profil található, amin látszik, hogy csak muszájból van fenntartva. Havonta maximum 1-2 posztot tesznek közzé, de sok olyannal is találkozok, ahol csak több havonta van új megjelenés. Az ilyen jellegű oldalak csak arra jók, hogy a cégvezető lelkiismeretét megnyugtassák, de marketing célokat nem lehet vele elérni. Sőt, még hátrányt is jelentenek.

Én úgy gondolom, hogy legalább havonta 30 poszttal kell megjelenned ahhoz, hogy hatékonynak nevezhesd a Facebook kommunikációdat. Erre lehet, hogy valaki azt mondaná, hogy sok azonban a folyamatosan csökkenő organikus elérések miatt szerintem napi legalább egy posztra szükség van.

Nincs rá kapacitásod?

Hidd el, ezt teljesen megértem. Tudom, hogy mennyi teendője van egy cégvezetőnek és ezek mellet biztosan nincs időd még posztokat is írni a Facebook oldalatokra. Hiszen ott vannak az alkalmazottak, a könyvelő, a terméked vagy a szolgáltatásod, az új ügyfelek és a fejlesztések. Annak is örülsz, ha napi 10 óra munkával meg tudsz oldani mindent.

Vagy esetleg az a baj, hogy nem tudod, mit posztolj?

Ez a másik nagy probléma, amivel általában találkozok. Szeretnének sokkal gyakrabban megjelenni a közösségi oldalon, de sajnos nem tudják, hogy mit tegyenek közzé. A termékek és az akciók ízléses megjelenítése már egy nagyon jó alap, azonban emellett érdekességekkel és szórakoztató tartalmakkal is fel kell hívnod az emberek figyelmét. Csak a termékeid miatt nem sokan fognak követni, viszont ha változatos tartalmú és formátumú bejegyzéseket teszel közzé, akkor sokkal több érdeklődőd lesz és jobb fényben is tűnsz majd fel. Hiszen egy a kommunikációjában kreatív vállalkozásról azt lehet feltételezni, hogy a munkájában is hasonlóan innovatív és találékony.

Mi érdekli a célközönséged?

Nem csak olyan bejegyzésekkel hívhatod fel az emberek figyelmét, ami konkrétan rólatok szól. Ha tudod, hogy kik a te célközönséged, akkor az Ő érdeklődési körükbe tartozó bejegyzésekkel nagyobb számba oda vonzhatod Őket. Ehhez azonban egészen pontosan meg kell tudnod határozni Őket és szegmentálnod. Ez utóbbi azért nagyon fontos, mert a Te célközönségedet is biztosan több kisebb csoport alkotja, akiket külön-külön kell kezelned az igazán hatékony kommunikációhoz.

Lehet, hogy a Facebook posztolás mégsem annyira gyerekjáték?

Ha eddig ezt Te is így gondoltad remélem mostanra sikerült meggyőznöm ennek az ellenkezőjéről és beláttad, hogy Mancika, a titkárnő nem lesz a legjobb személy erre a feladatra. Persze rá lehet ezt is bízni, azonban én biztos vagyok benne, hogy Te is a legjobbat szeretnéd a vállalkozásodnak. Persze Mancika kétségkívül nagyon jó titkárnő és kiválóan el tudja látni a feladatait, de a Facebook marketing túlmutat a hatáskörén és a tapasztalatain. Arra kérlek, hogy ne becsüld le a Facebook marketingben rejlő kommunikációs és vevőszerző lehetőségeket és pocsékolj el, egy számotokra is nagyon jó lehetőséget.