Facebook rajongói bázis építés

Több rajongó, több bevétel

A Facebook nagyon sok lehetőséget tartogat a vállalkozások számára, így számos konverziós célt meghatározhatunk egy kampány felépítésénél. Lehet ez márkaismertség, eladás vagy éppen a rajongók számának a növelése. Ez utóbbi szerves részét képezi a jövőbeni Facebook kommunikációs törekvéseidnek, hiszen minél több követőd van annál könnyebb lesz organikusan is eléréseket generálni és eladásokat létrehozni.

Hogyan tudod növelni a rajongóid számát a Facebookon?

Erre több megoldás is van. Az egyik, hogy nagyon szuper posztokat teszel közzé ezzel felhívva az emberek figyelmét. Havonta legalább 20-30 alkalommal jelenj meg a közösségi oldaladon új poszttal, amik szórakoztatóak, érdekesek, informatívak és jól egybevágnak a célközönséged érdeklődési körével. Mindemellett hatékonyan tudod aktivizálni is őket, így maguktól jönnek az új érdeklődők.

A következő lehetőség az előzőre épül, hiszen csak az igazán jól sikerül bejegyzéseket érdemes kiemelni. A kiemelések segítségével még több embert érnek majd el a bejegyzéseid, így minden hónapban érdemes ezzel is számolni. A kiemelések egyik nagy előnye, hogy már alacsonyabb összeggel is jó eredményeket lehet elérni.

A sorban következő lehetőség a hirdetések, melyekkel a rajongó szám növelés mellett a termékedet vagy a szolgáltatásodat is értékesítheted. Persze ebben az esetben nekünk a követőszám növelés lesz a konverziónk.

És végül jöjjön a sokak által kedvelt nyereményjáték. Talán ezzel a megoldással érhetsz el leggyorsabban a látványos sikert, azonban ennek a felépítése is kíván a legtöbb odafigyelést és tapasztalatot. Nagyon sokan indítanak nyereményjátékokat, de gyakran azt tapasztalom, hogy hibásan. Anélkül, hogy a kulisszák mögé látnék van egy általános hiba, amit sokan elkövetnek. Ez pedig a díjak meghatározásában rejlik. Ebben az esetben is hajlamosak azt gondolni a vállalkozók, hogy a lehető legnagyobb célközönséget kell elérniük a siker érdekében. Ezért olyan díjakat állapítanak meg, amik mindenki számára érdekesek. Gondolok itt a táblagépekre, okostelefonokra, wellnesshétvégékre. Ezek szinte mindenki számára nagyon vonzóak, így sok olyan résztvevő is lesz a játékon, akiket csak ezek megnyerése motivál és lehet nem is tudják, hogy mivel foglalkozik az adott vállalkozás. Biztos, hogy hirtelen drasztikusan megugrik majd a követők száma, de az valóban olyan jó, mint amilyennek hangzik?

A Facebook követők halmaza is egy adatbázisnak számít, ami azt jelenti, hogy nem lényegtelen szempont a minősége. Egy rossz szempontok alapján felépített nyereményjáték gyenge minőségű követői csoportot fog eredményezni. Mitől lehet rossz egy követő számodra? Attól, hogy nem a terméked vagy a szolgáltatásod iránt érdeklődik, hanem csak a nyeremény reményében vett részt a játékban. Így bár vele is növekedett a rajongóid tábora, azonban a jövőben csekély eséllyel tudsz majd értékesíteni Neki. És mivel Neked nem az az érdeked, hogy minél többen kövessenek, hanem az, hogy ez a bázis a lehető legjobb minőségű legyen, így ezzel nem használsz a vállalkozásodnak.

Hogyan építhetsz jó adatbázist?

Úgy, hogy ha pontosan tudod, hogy kik a Te célközönséged és csak Őket célzod meg. Például, ha kézi szerszámgépeket értékesítesz, de a rajongóid között nagy számban vannak kismamák és kamaszok, akkor a nagy követőszám ellenére sem fogsz magas lead vagy értékesítési eredményekkel találkozni.

Ehhez hozzátartozik az is, hogy tudod hogyan szólítsd meg Őket. A fenti példánál maradva a kézi szerszámgépeket forgalmazó vállalkozás nem posztolhat cikkeket táplálkozással vagy új telefon applikációkkal kapcsolatban. Bár lehet, hogy ezekkel viszonylag magas aktivitást lehet elérni, de nem azok körében, akik számára releváns ügyfelek lehetnek.

Te tudod, hogy hogyan építs fel egy jó rajongó szerző kampányt?

Nyugodtan bevallhatod, ha nem. Hidd el nem vagy ezzel egyedül. Sőt, az a legjobb számodra, ha képes vagy felismerni a korlátaidat és a megfelelő segítséget kérni a legjobb eredmény eléréséhez. Mivel rátaláltál az oldalamra az azt jelenti, hogy Te is szeretnél fejlődni ezen a területen és a legtöbbet kihozni a Facebook kommunikációdból. Vedd fel velem a kapcsolatot és hozzuk ki együtt a legjobbat a Facebook oldaladból.