Rólam

Szerintem nagyon fontos, hogy mielőtt egy marketing együttműködést kötsz valakivel egy kicsit megismerhesd. Persze a személyes találkozó számít igazán, azonban első benyomást szerezhetsz már a soraim elolvasása után is. Éppen ezért az alábbiakban egy kicsit megismerhetsz engem és, ami sokkal lényegesebb megtudhatod, hogy hogyan lehetek a segítségedre!

Kezdjük akkor a legelején.

Amit nagyon fontos tudnod rólam, hogy már több, mint 15 éve foglalkozok marketinggel. Ezen idő alatt rengeted tapasztalatot szereztem, sok vállalkozással dolgoztam együtt (számossal azóta is megmaradt az együttműködés). Ezek a vállalkozások a legváltozatosabb területeken álltak helyt. Volt köztük építőipari kivitelező, szálloda, utazási iroda vagy sportszer forgalmazó. Ennek köszönhetően nagyon jól kiismertem a fogyasztók viselkedési szokásait, hiszen igen széles körben kellett célcsoportokat megszólítanom. Úgy gondolom, hogy valójában ez egy jó marketing szakember elsődleges ismérve. A jó emberismeret. Hiszen kiknek értékesítesz? Embereknek. És egy jó szakembernek ezen a téren nagyon jól kell tudnia, hogy hogyan szólítsa meg Őket. A Facebook területén pedig ez hatványozottan igaz, hiszen nagyon gyakran kell kommunikálni velük és óriási a konkurencia is. Itt nem csak a versenytársakat kell lenyomnod, hanem a bloggereket, vloggereket, híroldalakat, celebeket és még a TV műsorokat is. Hiszen Ők is ugyan úgy elviszik az emberek figyelmét. Neked tudni kell valami többet, jobbat, frissebbet, izgalmasabbat nyújtani.

Miért lett Facebook adatbázis az oldalam címe? Mitől lesz a Facebook adatbázis? Az nem egy közösségi oldal?

De, bizony az! Azonban ha jobban belegondolsz egy adatbázis is, hiszen a hírlevelekhez hasonlóan itt is egyszerre több ezer vagy tízezer embert szólíthatsz. Még a posztok eléréséért is legalább annyit kell küzdened, mit a hírlevelek megnyitásáért, így tényleg nagyon sok a hasonlóság.

Így ha azt vesszük egy céges Facebook oldallal is egy adatbázist építesz, még egy kommunikációs csatornát, ahol hatékonyan elérheted Őket. Azonban ez nem olyan egyszerű, ahogyan azt a magánéletedben, a személyes profilodon teszed. Ugye ebben az esetben valószínűleg nem az a célod, hogy minél több ismerősöd legyen, így máris akadt egy lényegi különbség. Emellett a saját profilodon azt osztasz meg, amit akarsz, hiszen az a saját, személyes véleményedet tükrözi. Itt leginkább egy embert képviselsz, saját magadat. Azonban egy céges profil esetén az egész vállalkozásod nevében kommunikálsz, egy-egy rossz poszttal nagyon sokat bukhatsz. Gondolom, ezt Te sem szeretnéd, igaz? És itt jövök én a képbe. Lássuk miért.

Nyilván az eddigi soraimból már Te is tudod, hogy marketing szakértőként sokat tehetek a vállalkozásodért. Többek között azzal, hogy segítek a Facebookon úgy kommunikálni, hogy azzal a lehető legjobban átadhasd ez érdeklődőidnek azt a lelkesedést és motivációt, amik Téged is hajtanak, így Ők is láthatják, hogy miért érdemes Téged választaniuk.  A segítségemmel egy újabb marketing adatbázisod lehet, ahonnan folyamatosan érkeznek majd az újabb érdeklődők.

Jól hangzik, igaz?

Na igen ám, de nem eszik olyan forrón azt a kását! Mert nem csak az itt a bökkenő, hogy nem kommunikálhatsz ugyan olyan stílusban a céges Facebook oldaladon, mint ha a sajátodon tennéd. Hanem, hogy itt az elérések száma nagyon sokat számít. Ha a személyes posztjaiddal nem éred el csak az ismerőseid 4-5%-át azzal nem lesz semmi baj. Hiszen akinek tudnia kell valamit úgysem innen értesül majd róla. Azonban a céges oldaladdal már teljesen más a helyzet, hiszen itt az a cél, hogy a lehető legtöbb ember lássa a bejegyzéseidet, és reagáljanak is rá. Azonban ehhez nem elegendő az, ha néha jó posztokat tesz közzé.

Akkor mi kell a sikerhez?

Az, hogy a közönséged érdeklődési körének legjobban megfelelő, de a tevékenységedhez szorosan kapcsolódó posztokkal jelenj meg. De nem csak havonta néhány alkalommal, hanem lehetőleg naponta legalább egyszer. Itt fel is merül egy fontos kérdése. Neked van időd minden napra ilyen posztokat írni? Cégvezetőként tudom a választ: nincs. Hiszen Neked a vállalkozásod minden terültén egyszerre ott kell lened. Foglalkozni a fejlesztésekkel, az alkalmazottakkal, tárgyalni a könyvelővel, a beszállítókkal, a partnerekkel, az új ügyfelekkel. Ez biztosan legalább napi 12-13 órát vesz el az életedből, amihez nem hiányzik, hogy még a marketingeddel is Te foglalkozz. És akkor még nem is beszéltem arról, hogy magánemberként is helyt kell állnod.

És ugye ahogyan már fentebb írtam ezek a posztok sem fognak mindenkit elérni a követőid közül. A Facebook évről-évre egyre csökkenti az elérések számát, így már csak akkor lehetsz igazán hatékony, ha hirdetésekkel és kiemelésekkel segíted az oldaladat. Na de melyik posztot érdemes kiemelni? Milyen hirdetéseket készíts? Mekkora képet kell készítened hozzá és azon mennyi szöveg lehet? Számos ezekhez hasonló kérdést tudnék még feltenni, amikre nagy valószínűséggel nem tudod a választ.

És sajnos, amíg ezeket nem tudod, és nem ismered a célközönséged, mint a legjobb barátodat, addig nagyon nehezen jön majd a siker. Viszont én az elmúlt 15 évben megtanultam, hogy hogyan kell hatékonyan kommunikálni az emberekkel. Nem csak Facebookon, hanem más területeken is. Így együtt sokkal hatékonyabban építünk majd fel számodra egy nagyszerű Facebook adatbázist. Tetszik ez a gondolat? Akkor nem kell mást tenned, mint felvenni velem a kapcsolatot és mihamarabb elkezdeni a közös munkát.